Sider

tirsdag den 28. januar 2014

Sidste, Nuværende og næste bog #1

Hej Allesammen

Jeg sidder lige nu hjemme og er ved at nyse hjernen ud.. Ja, jeg er blevet syg så der er ikke så meget at lave (Udover de 2 tons lektier jeg burde lave.. ups..) Så jeg har endelig lidt tid til at  blogge :) Jeg tænkte jeg ville lave lidt sådan noget hvor jeg fortæller om min sidste bog, nuværende og næste bog! Så ja, det skal nok blive sjovt (der vil også komme et samlet indlæg om hvad jeg har læst i januar)


Sidste bog:















Navn: Oprør
Original Navn: Mockingjay
Forfatter: Suzanne Collins
Serie: Hunger Games #3
Side antal: 413
Sprog: Dansk, oversat fra Engelsk

Min kommentar: Tjoh, tjah.. Efter min mening, har den meget svært ved at leve op til de andre to bøger. Jeg må sige ligesom en masse andre at, det virker som om Katniss (eller Kattua som hun hedder på dansk, det er SÅ latterligt!!) bare går rundt i distrikt 13 og kæmper med posttraumatisk stress, og det er sådan ca. det der sker i halvdelen af bogen, udover det er hun ved at slå sig selv halv ihjel flere gange.. Jeg synes egentlig den er okay,  den er måske bare meget anderledes i forhold til de to andre i serien (Som jo bare er siiiiiindsyg gode!!)


 Nuværende bog:















Navn: Gøgens Kalden
Original Navn: The Cuckoo's Calling
Forfatter: Robert Galbraith (J. K. Rowling under et pseudonym)
Serie: Cormoran Strike #1
Side antal: 479
Sprog: Dansk, oversat fra Engelsk

Min kommentar: Jeg vil lige sige at jeg normalt ikke læser krimier, men når det er sagt jeg har længe overvejet at læse den her (mest fordi det var en Rowling). Jeg læste hendes Casual Vacancy/Den tomme plads og synes faktisk den var rigtig god, så nu ville jeg gerne læse denne, selvom det er en krimi.. Og udover det har jeg Dansk A på enkeltfag lige nu og vi skulle vælge en krimi at læse, så hvorfor ikke bare tage den her, nu hvor jeg jo alligevel ville læse den? :) Jeg er ikke kommet så langt, da jeg har en masse andre lektier for, som skal afleveres i den her uge (Fuuuuck)


Næste bog:














Navn: Afvigeren
Original Navn: Divergent
Forfatter: Veronica Roth
Serie: Divergent #1
Side antal: 429
Sprog: Dansk, oversat fra Engelsk

Min kommentar: Valget af tidspunktet på denne bog er ikke tilfældigt. Den udkommer i biografen d. 10. April, og ja der er længe til, men så er jeg også sikker på at jeg når at blive færdig, med alle de lektier jeg har og sikkert også har på det tidspunkt! :) Men jeg glæder mig rigtig meget til at læse den, jeg har hørt så meget godt om den på nettet, så ja.. Jeg glæder mig! :)











2 kommentarer:

  1. Det var et hyggeligt indlæg! :D

    Divergent var ikke mig. Altså.. den var okay, men heller ikke mere. Jeg håber du kan lide den :) Gøgens kalden fik jeg på engelsk i julegave, men vil have den byttet til dansk, så rester af familien også kan læse den, da jeg som regel alligevel ikke læser krimier mere end én gang.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er glad for du kunne lide det! :D jeg glæder mig faktisk til at læse Divergent trilogien, der er mange der synes de to første er ret gode, men at den sidste ikke er særlig god, så jeg glæder mig bare til selv at læse dem :)

      Slet